ריפוי טבעי

natural medicine

ריפוי טבעי

 

ריפוי טבעי הוא קודם כל ההבנה שלגוף שלנו יש את הכוחות לרפא את עצמו– אם רק ניתן לו את התנאים המתאימים לכך.
תמונה ריפוי טבעי

הנה 8 תנאים לריפוי עצמי ובריאות:

 1. תזונה: "יהיו מזונותיך תרופותיך
              ותרופותיך מזונותיך"

בעולם המערבי יש נטיה לחשוב כי רק לתרופות יש השפעה על בריאותינו, אך חשוב לזכור כי לתזונה יש כוח.
איכות המזון שאנו אוכלים תקבע את תפקוד התאים בגוף שלנו ויש לנו יכולת שליטה על כך.

במידה ונבחר במזון איכותי, טרי ונקי ונקפיד על כללי התזונה הטבעית –
נקבל תאי גוף איכותיים ובריאים אשר מצליחים לתפקד בצורה הטובה ביותר.

לכן, כדאי תמיד לאכול תזונה טבעית ומזונות הקרובים ככל האפשר למצבם
המקורי והטבעי.

בתזונה הטבעית נשים דגש מיוחד על מזון צמחי – הדרך הטובה ביותר לקבל את הרכיבים התזונתיים ישירות מהמקור
ולהמעיט במזונות מן החי שמכיל חלבון קשה לעיכול, נטול סיבים, יוצר חומציות, מעמיס על איברים פנימיים ובעצם "מזון יד שניה"
( הפרה או התרנגולת למעשה אכלו את הצמחים וכך נבנה החלבון בגופם..).

אפשר לאזן, לא חייבים לוותר לחלוטין על מזון מהחי אך כדאי להתייחס לכמויות שלו לעומת המזון הצמחי בתפריט.

אז, כמו שאתם מבינים, התזונה הטבעית מבוססת ברובה על מזון צמחי, כמה שפחות מעובד וכמה שיותר שלם (Whole food)
העשיר בסיבים, ויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים.

בנוסף, יש חשיבות רבה לאיך המזון מתעכל – כאן יש חשיבות לזמני אכילה נכונים וצירופי מזון המאפשרים עיכול קל.

2. מים: גוף האדם מכיל קרוב ל70% מים ולכן כדאי מאוד לספק מים נקיים לאורך כל היום.

פעמים רבות עייפות וכאבי ראש הם סימפטומים של התייבשות כרונית ונפתרים בקלות עם התחלה של שתייה מרובה.

אם לא שותים מספיק ניתן גם בקלות להתבלבל עם תחושת רעב.
את הנוזלים נוכל בהחלט גם לקבל מהתזונה ככל שנאכל יותר מזון מהצומח.

3. פעילות גופנית: גוף האדם נועד להיות בתנועה.
לא סתם יש לנו מערכת שלד ושרירים מפותחת. התנועה היא חיים…

בתהליך הריפוי הטבעי שמים דגש על הכנסת תנועה לחיים שתהיה כייפית לביצוע ולא תיתפס כעונש.

זה יכול להיות יומיומי כמו הליכה וטיפוס במדרגות, זה יכול להיות יוגה בכיתה או עם סרטוני יוטיוב בבית( כמוני(;

או שיעור קיקבוקסינג במכון כושר וזה יכול להיות גם לשים מוזיקה באוזניות ופשוט לרקוד….

לא משנה במה תבחרו – העיקר לזוז!! זה טוב לבריאות, טוב לגזרה וזה מצוין לנפש.

4. מנוחה ושינה: שינה איכותית ומספיקה היא חלק חשוב מאוד מריפוי טבעי.

היתרונות של שינה טובה הם רבים וכוללים איזון הורמונאלי, ויסות של רעב ושובע, עבודה מיטבית של מערכת החיסון
כולל איתור תאים סרטניים והשמדתם, העלאת מסת השריר שלנו בעזרת הפרשתו של הורמון הגדילה
וכמובן העובדה שאדם עייף יתקשה בתפקוד היומיומי כולל בעיות במיקוד ובחשיבה הגיונית ועד לתחושת דיכאון.

כדי להפיק את מרב היתרונות מהשינה מומלץ להירדם בין השעות 21:00-23:00 ולשאוף לישון כ-8 שעות.

כמו כן מומלץ שלא יהיו מכשירי חשמל דולקים בחדר (הקפידו לכבות את הטלויזיה) או כל דבר אחר שעלול להפריע לאיכות השינה.

5. נשימה: מתי לאחרונה נשמתם עמוק? עשו זאת עכשיו (:
התיישבו וזקפו את הגב, שחררו את השכמות והעורף ו…נשמו עמוק :
קחו נשימה עמוקה וסיפרו באיטיות עד 5 ואז שחררו באיטיות בספירה של 5.

החמצן הוא החיים ורובינו מסתפקים בנשימות רדודות ושטחיות אשר לא באמת מביאות חמצן טרי לכל תא ותא.

נשימה טובה עוזרת במחשבה צלולה, בהרגעה, ברעב מופחת ובתפקוד טוב יותר של כל תא בגופינו.

מחקרים אף מצאו כי החמצן מדכא את תאי סרטן אשר משגשגים דווקא בתנאים אנ-אירוביים (ללא חמצן).

ניתן ללמוד לנשום נכון ואף להביא לתיאום בין הנשימה לתנועה בטבעיות.

 6. חשיפה לשמש: השמש היא מקור עיקרי לויטמין D החשוב לספיגה של סידן ולבניית עצמות חזקות וכמו כן
למגוון תפקודים חשובים של הגוף כגון הפרשת הורמונים שונים ואף מניעת סרטן.

אך יש תפקיד נוסף והוא ההשפעה הרגשית של השמש – השמש מביאה שמחה!

מומלץ לטייל, אפילו לזמן קצר באור השמש ותראו השפעה מדהימה על מצב הרוח.

כיום רובינו עובדים במשרדים וכלל לא נחשפים לשמש ואם כבר נחשפים, מפחדים ממנה ונמרחים בקרמים שונים.

ניתן ללמוד להיחשף לשמש בצורה מבוקרת ונכונה וליהנות מהסגולות המרפאות שלה במקביל לשימוש במקדמי הגנה טבעיים
ומופחתי כימיקלים.

7. הכרת תודה ואהבה עצמית:

"אם יש לך מעט– תאמר תודה על המעט ותמשוך יותר לחייך..
אם יש לך הרבה– תאמר תודה על השפע ותמשוך יותר לחייך…"
(לואיז היי, מחברת הספר "אתה יכול לרפא את חייך") 

ואכן, היכולת לומר "תודה" על מה שיש היא המפתח לתחושת שמחה ואושר אשר אינם תלויים בהתרחשויות חיצוניות וכך ימשכו
לתוך חיינו עוד ועוד מאותו הדבר.

אהבה עצמית היא היכולת לקבל את עצמינו בדיוק כפי שאנו כיום ובכך לפתוח את עצמינו לעשייה והתפתחות מתוך אהבה וכבוד ולא מתוך פחד וביקורת.

8. איזון:
החיים הם גמישים ולא צבועים בשחור ולבן וכך גם אנחנו- נשאף לאיזון ולא לקיצוניות, נשאף לפעול לפי מה שגורם לנו
להרגשה טובה ולא מתוך הגדרות או ססמאות.

נשאף ליישם את תנאי הבריאות כאורח חיים  80% מהזמן ו20% נוכל להשאיר לגמישות ויציאה מהמסגרת…

נשאף להקשיב לגוף ולנפש שלנו ולהתאים את עצמינו למצב, כאשר המטרה היא לחיות חיי שפע ושמחה ולא דיכוי והגבלה
וזה המפתח לבריאות אמיתית.

 

 

 

 

 

 

 

עוד נושאים בטיפול נטורפתי