דיאטה הרזיה בריאה ניקוי רעלים סגנון חיים תזונה בריאה

רוצים לרזות? אל תספרו קלוריות!

 

במשך שנים הרגילו אותנו שבכדי לרדת במשקל עלינו לשים לב לכמויות האוכל שלנו ובמיוחד לקלוריות שאנו צורכים.
חונכנו שבכדי לרדת במשקל עלינו לצרוך לחם קל, מעדני דיאט ומסטיקים ללא סוכר, למדוד גרמים ולא לחרוג מחצי כוס אורז במסגרת תפריט של 1200 קלוריות.
בפועל – השיטה הזו נכשלה. למה? אנשים לא מחזיקים מעמד לאורך זמן בדיאטות המגבילות קלורית.
הסיבה היא


שאנו לא יכולים לחיות בצמצום קלורי לאורך זמן! בשלב כלשהו הגוף החכם שלנו יעקוף את כוח הרצון, חזק ככל שיהיה
וידרוש את הקלוריות להן הוא זקוק.

אך לא מספיק רק לא לספור קלוריות אם ברצונכם לשמור על משקל גוף תקין –

עליכם להתחיל לספור איכות! איך? פשוט לשים לב לאיכות המזון שאתם אוכלים:
התפריט צריך להיות בנוי ברובו ממזונות מלאים טבעיים כמו פירות, ירקות, שומנים טובים כמו אבוקדו, אגוזים וזרעים טבעיים, דגנים מלאים וקטניות ולשים לב שאתם קונים רק מוצרים ללא סוכר לבן, שמנים מזוקקים, חומרים מלאכותיים וכימיקלים.

אם אתם באמת רוצים לרזות בצורה בריאה שתחזיק מעמד – תגידו שלום ולא להתראות לכל הממתיקים המלאכותיים, תחליפים מלאכותיים וחומרים מעובדים ומלאו את הבית באוכל טבעי ואמיתי ממנו תוכלו לאכול בשפע, כשאתם מקשיבים אך ורק לתחושת הרעב והשובע שלכם.

מחקר חדש ומקיף שהוביל ד"ר כריסטופר גרדנר, מנהל המחלקה לחקר התזונה במרכז למחקר מניעתי באוניברסיטת סטנפורד
בארה"ב היה רחב היקף וכלל 609 גברים ונשים בני 18-50. המשתתפים חולקו ל2 קבוצות עם 2 סגנונות תזונה שונים,
אך עם הנחיה אחת משותפת:
לאכול מזונות מלאים ומזינים, כמה שפחות מעובדים, שמכינים בבית מתי שרק אפשר.

משתתפי שתי הקבוצות הונחו להימנע ממזונות מעובדים ומזיקים ולבחור מזונות שיגרמו לתחושת שובע,
כדי שיוכלו להתמיד בדיאטה לטווח הרחוק, בנוסף, עודדו אותם לעסוק בפעילות גופנית מתונה.

 

לא כל הקלוריות שוות…

תוצאות המחקר התפרסמו השנה בכתב העת היוקרתי JAMA והן מהוות מהפכה אמיתית בעולם הדיאטות:

1. נבדקים שהפחיתו את צריכת הסוכרים המוספים (כאלו שעברו עיבוד ומוספים למזון בידי התעשייה), הדגנים המזוקקים (לא מלאים) והמזונות המעובדים והרבו לאכול ירקות ומזונות מלאים – מבלי להגביל את גודלן של המנות ולספור קלוריות –
איבדו ממשקלם באופן ניכר במהלך שנה.

2. חל שיפור בבריאותם של המשתתפים מבחינות נוספות, כגון ירידה ברמת הסוכר בדם ובלחץ הדם.
3. אלו שאיבדו את מספר הקילוגרמים הרב ביותר דיווחו שהמחקר שינה את מערכת היחסים בינם לבין המזון, הם הפסיקו
לאכול במכונית או מול הטלוויזיה, הם בישלו יותר בבית ואכלו ארוחות יחד עם משפחותיהם.

לסיכום: ספירת קלוריות- out, ספירת איכות – in. נסו ותראו!

 

קרדיט לתמונה הראשית : pixabay

אולי יעניין אותך גם