טבעוני ניקוי רעלים סגנון חיים שייק ירוק תזונה בריאה

לחזור לבסיס

איך להשפיע על הבריאות וההרזיה מבלי לספור קלוריות ומבלי למדוד כפיות? המפתח
הוא בהבנה מהו “מזון חומצי”(acidic) ו “מזון בסיסי” (alkaline).
בעצם הכוונה היא


להשפעה שיש למזונות על רמת חומציות הדם שלנו.
ולמה זה כל כך חשוב? אז קודם קצת כימיה ברשותכם(:
מדידת רמת חומציות נמדדת על ידי כמות יוני מימן בתמיסה מסויימת, או בקיצור: PH  (potential of hydrogen – ככל שכמות יוני המימן בתמיסה גבוה יותר, כך התמיסה חומצית יותר. ולמה חשוב להבין את זה?
רמת בסיסיות נייטרלית של חומר היא 7.0 וככל שהערך גבוה מזה, החומר (או המזון) בסיסי
יותר וככל שהערך נמוך מזה- המזון חומצי יותר.
הגוף שלנו מתפקד בצורה מיטבית ברמת חומציות (PH) של 7.365 לערך, כלומר- מעט בסיסי.
בכל פעם שאנו אוכלים מזון מסויים, הוא משפיע על רמת החומציות-בסיסיות שלנו.
חשוב מאוד להבין – מה שמשנה כאן זה החותם הסופי שמשאיר מזון מסויים בגוף-
מזון מסוים יכול להיות  ברמת בסיסיות גבוהה בפני עצמו, למשל- מוצרי חלב, אך התוצאה הסופית של פירוקם בגוף- תיתן רמת חומציות גבוהה ולהיפך- לימון, למשל שרמת החומציות שלו בפני עצמו גבוהה- בתוך הגוף, ייתן רמת בסיסיות דווקא.

איך כל זה קשור לבריאות?
כאשר הגוף נמצא במצב מתמשך של חומציות (כלומר, פחות מ7.0) יש יותר פוטנציאל לבעיות בריאות: פריחות בעור, דלקות, דלקת מפרקים, עייפות כרונית, השמנה, שגשוג פטריות, מערכת חיסון חלשה ועד סרטן.
הגוף שלנו מאוד חכם וכשיש עומס מתמשך של חומציות יתר ואיברי ניקוי הרעלים החשובים שלנו הכליות והכבד לא מספיקים לפנות החוצה את כל תוצרי הלוואי החומציים-
הגוף יאחסן אותם בתאי השומן! וכמה שלא ננסה לרדת במשקל, אם יש רעלים חומציים שמסכנים איברים קריטיים בגוף, נתקשה לרדת ולשמור על הירידה, כך בעצם הגוף שומר עלינו…
דבר נוסף שמתרחש הוא שהגוף ישתמש במאגר של מינרלים יוצרי בסיס (סידן מהעצמות למשל)כדי לאזן את המצב וכך אנו רואים מקרי אוסטיאופורוזיס(דלדול העצם) גבוהים דוקא במדינות שצריכת מוצרי החלב בהן מהגבוהות ביותר (כמו בישראל).
לא רק תזונה משפיעה על רמת החומציות של הגוף. גם תרופות, סיגריות, אלכוהול ומתח נפשי תופסים חלק גדול מהעניין.
כרגע אני אתייחס רק להשפעת התזונה – אין ספק שגם אורח החיים משפיע ביותר,
אבל על זה בכתבה אחרת..(:
יש 2 דרכים עיקריות להשפיע לטובה על רמת הבסיסיות שלנו דרך התזונה:
1. להפחית/להימנע ככל האפשר ממזונות יוצרי חומציות :
חלבון מן החי(בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב), חיטה, סוכר לבן, מזון מעובד, מטוגן, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים, משקאות מתועשים, קפה.
2. לאכול יותר מזונות יוצרי בסיסיות :
עלים ירוקים( יוצרי בסיס חזקים), נבטים, ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים (מלבד חיטה), אגוזים, שקדים וזרעים בלתי קלויים.

בסיסי!

ככל שהתזונה תהיה בסיסית יותר, כך הגוף יהיה בריא יותר ותוכלו לרזות בקלות רבה יותר.
הנה כמה טיפים לשיפור מיידי עם תזונה בסיסית יותר:
1. לשתות דבר ראשון בבוקר כוס מים חמימים עם לימון. למרות טעמו החמוץ ללימון יש השפעה בסיסית.
2. להתחיל כל ארוחה בסלט ירוק גדול
(אם אין אפשרות להכין סלט גדול גם 2 מלפפונים, 2 גזרים או כמה מקלות סלרי יעשו את העבודה). גם אם הארוחה עצמה תהיה חומצית, יגרם פחות נזק.
3. להפסיק לשתות משקאות קנויים
(כמו קולה) ולעבור למים בלבד.

4.
לשתות בבוקר שייק ירוק או לאכול פירות טריים ובכך לוודא שלפחות ארוחת הבוקר
תהיה בסיסית.
5. להפסיק לצרוך מזונות “דיאט”. ממתיקים מלאכותיים הם בין החומרים הכי חומציים
שיש.
6. אם אתם אוכלים חלבון מן החי, השתדלו להפחית בכמויות ועברו לחלבון מן הצומח.

אז נסו כמה מהטיפים האלו ואל תשכחו להתחיל את השינויים בהדרגה- אל תילחצו
בקשר לזה…זכרו..לחץ הוא חומצי(;

הרבה אהבה,
מיטל

 

אולי יעניין אותך גם